V dnešnej dobe rýchleho ekonomického rozvoja, vývoja komunikačných technológií, bezproblémového presúvania sa osôb z jedného kontinentu na druhý, výrazného posunu životného štýlu, je ľudstvo a väčšina vývojových a výrobných podnikov zameraná na inováciu, výraznú neustálu modernizáciu, obmieňanie tradičných produktov, jednoducho na stály posun v smere budúcnosť.
Tá druhá, menšia časť podnikov, musí sledovať tieto vývojové trendy a im prispôsobovať ponuku vlastných služieb a produktov. Na základe historických pravidiel, tradícií, prírodných, geografických podmienok aplikovaných do nových trendov, vytvára ponuku svojich služieb, ktorými sa neustále snaží zaujať vo svojom odbore zbehlú a čoraz náročnejšiu klientelu.
Hotel je jeden z týchto podnikov.
V tejto seminárnej práci sa venujem riadeniu hotela vyššej úrovne poskytovaných služieb, t. j. 4 a 5 hviezdičkovým, nakoľko je predpoklad, že obsahujú viac stredísk, zložiek, manažérskych funkcií a zamestnancov, témou nie je rozvádzanie úrovne a kvality hotela, ale organizácia, riadenie a komunikácia manažmentu na rôznych stupňov riadenia...