Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Historický vývoj TNK Tesco

Skryť detaily | Obľúbený
Historický vývoj TNK Tesco
Od tridsiatich libier k miliardám

História TNK Tesco siaha do obdobia prvej svetovej vojny. Po návrate z vojny  v roku 1919 vtedy dvadsaťjedenročný vojak Jack Cohen investoval svojich 30 libier do kúpy prebytočných potravín z vojnových zásob a otvoril si malý stánkový predaj vo východnej časti Londýna.
Prvý deň dosiahol obrat štyri libry a zisk jednu libru. Svoje predajné priestory začal postupne rozširovať a stal sa z neho obchodník vo veľkoobchodnom štýle. Prvý druh tovaru vlastnej značky, ktorú Cohen uviedol na trh bol čaj s názvom Tesco Tea. Tu sa prvý krát v roku 1924 objavil názov Tesco. Názov Tesco vznikol z iniciálok mena vlastníka firmy pána T.E.STOCKWELLA, ktorý dodával firme čaj Tesco Tea a zo začiatočných písmen priezviska COHENA. Koncom dvadsiatych rokov Cohen si otvoril obchody s otvoreným výkladom, ktoré nahradili pôvodný stánkový predaj. Po prvý raz zažiaril názov Tesco v roku 1929 nad uzamykateľným obchodom v severnej časti Londýna.
Kľúčové slová:

Tesco

Hodnotenie (0x):