Mnohé spoločnosti stoja pred otázkou ako správne a súčasne efektívne využívať informačné systémy, ktoré sú nevyhnutným prostriedkom pri dosahovaní ich vytýčených cieľov. Prevádzkovanie IT je spojené s organizačnými, prevádzkovými problémami a v neposlednom rade aj s veľkými investičnými nákladmi.
Jedným z najmodernejších spôsobov riešenia je Outsourcing. Ten umožňuje spoločnostiam viac sa sústrediť na aktivity spojené priamo s ich činnosťou a pritom starostlivosť o informačné systémy necháva na externý subjekt. Preto progresívne spoločnosti budujú dlhodobé partnerstvá s externými poskytovateľmi špecializovaných služieb, ktoré sú založené na zmluvách, kde presne definujú dodávané služby a prispôsobujú sa potrebám klientov. Poskytovatelia služieb sa stávajú partnermi, ktorí rozumejú podnikaniu klienta a sú zodpovední za riadenie procesu.
Outsourcing sa tak stáva jedným z najvýznamnejších trendov zvyšovania efektivity práce posledných desaťročí.