Marketingová analýza je potrebná pre vytvorenie správnej marketingovej stratégie. Aby marketingová stratégia pomohla k rozvoju podniku musia byť v nej rozanalyzované mnohé faktory. Z toho hľadiska je potrebná analýza podniku v rámci distribúcie, tržieb, dodávateľsko–odberateľských vzťahov, organizácia odbytu a pod.
Vo svojej práci som si vybrala na marketingovú analýzu poľnohospodárske družstvo DEVIO Nové Sady. Jeho tradícia má už vyše 30 rokov a je to jedno z najlepších poľnohospodárskych družstiev na Slovensku. Jeho predseda Ing. Ivan Oravec je členom predstavenstva Slovenskej poľnohospodárskej a potravinovej komory (SPPK).
V dnešnej poľnohospodárskej praxi je už badateľná progresívna zmena myslenia v oblasti postupu pestovania poľnohospodárskych plodín. Nízke ceny produktov možno čiastočne eliminovať znížením nákladov výroby tržných plodín. S tým úzko súvisí zmena myslenia smerom k jednoduchým postupom produkcie plodín s čo najnižšími nákladmi....