0 Úvod
Koncom 20. storočia predstavoval internet komunikačné médium, prinášajúce dovtedy nevídané možnosti. Objavilo sa množstvo služieb, ktorých hlavným cieľom bolo zjednodušiť výmenu informácií. Rozvoj world wide webu umožnil firmám a inštitúciám využiť nové spôsoby prezentácie. Začiatkom 90-tych rokov stačilo, aby adresa stránky bola uverejnená na viditeľnom mieste, alebo sa nachádzala v jednom z vtedajších katalógov. O niekoľko rokov neskôr sa situácia rapídne zmenila. Mať vlastnú webovú stránku už nebolo len výsadou firiem
a pár zainteresovaných jedincov. Čoraz častejšie využívanie internetu ako komunikačného média viedlo k explózii informácií. Kým v minulosti platilo „byť na webe znamená byť videný“, v záplave veľkého množstva informácií došlo k posunu v chápaní prezentovania sa na webe. Ak by sa využívali staré metódy vyhľadávania a katalogizovania informácií, mohlo by sa ľahko stať, že menšie množstvo kvalitných a relevantných informácií by sa stratilo vo veľkom množstve balastu. Spolu s optimalizáciou stránok pre vyhľadávacie nástroje sa udomácnilo spojenie „byť nájditeľný znamená byť videný“....