Práca je zameraná na poruchu pozornosti bez hyperaktivity, teda na syndróm ADD a jeho prejavy detí u detí vo vyučovacom procese. V prvej časti seminárnej práce sú rozobraté poruchy všetkých zložiek pozornosti a do akých foriem sa porucha pozornosti delí. Ďalším bodom sú prejavy poruchy pozornosti u detí – žiakov počas vyučovania, kde sa zameriavam na typické prejavy správania dieťaťa trpiacim syndrómom ADD. Práca sa ďalej venuje opisu príčin vzniku ADD. Dôležitými bodmi práce sú aj bod štvrtý, v ktorom sú rozobraté najvýznamnejšie faktory v práci s deťmi s ADD (ADHD) a bod piaty, ktorý sa zaoberá spôsobmi ako môžu učitelia upútať, zamerať a udržať pozornosť žiakov s ADD. V poslednom bode práce je stručne rozobratá charakteristika liečby detí (ale aj dospelých) s poruchou pozornosti...