Registrácia | Prihlásiť

Referát: Hudobná teória - podstata hudobnej formy

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:79,3 %
  • Typ:Referát
  • Kategória:Umenie
  • Podkategória:Hudba
  • Predmet:Hudobná teória
  • Dokumentácia:Stiahni
  • Rozsah A4:11 strán
  • Zobrazené:8 892 x
  • Stiahnuté:79 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:277
  • Posledna úprava:25.03.2017
Náhľady Náhľady
PODSTATA HUDOBNEJ FORMY.


Podstatou hudobnej formy je zoradenie hudobného materiálu do celku, v prehľadných a logických celkoch. Hudobná forma je spôsob organizácie hudobného materiálu s logickým zjednotením všetkých prvkov hudobnej reči. Hudobný materiál sa zoraďuje do určitých celkov, medzi ktorými sú pevné vzťahy.

PODIEL HUDOBNÝCH ZLOŽIEK NA VŚTAVBE HF.

tónov, t.j. udáva, v akej rýchlosti sa majú realizovať dĺžkové hodnoty nôt. Slovné tempové údaje v taliančine ( Allegro, Adagio, Moderato a pod.) označujú približné rýchlosti plus mínus a skladatelia sa snažia upresniť ich číslami Mälzlovho metronomu. Tieto údaje sa však v priebehu skladby upravujú podľa jej povahy a talianske tempové znamienka sa začali užívať aý v barokovej hudbe, dovtedy tempo určoval IBA charakter skladby. Tempo sa v priebehu skladby môže meniť, čo sladateľ zvyčajne aj udáva.
Hodnotenie (0x):