1. Charakterizujte výmenu ako kľúčový prvok marketingu a podstatu marketingu
a marketingový proces.
2. Ktoré základné činnosti zahŕňa marketing na podnikovej úrovni? Charakterizujte
marketing ako podnikateľskú koncepciu.
3. Čo tvorí základňu, na ktorej sa definujú základné úlohy marketingu, charakterizujte
podstatu analýzy zákazníka a konkurencie.
4. Marketing a strategické plánovanie v podniku, marketingový proces a jeho štruktúra.
5. Charakterizujte tvorbu produktového portfólia a hodnotenie portfólia metódou BCG.
6. Životný cyklus produktu na trhu a jeho štruktúra a charakteristika, Ansoffova matica
expanzie – produkt a trh.
7. Marketing a strategické plánovanie, ciele a nástroje.
8. Plánovanie produktu, jednotlivé štádiá a ich charakteristika.
9. Marketingová kontrola, cieľ, druhy kontroly a ich význam.
10. Marketingový informačný systém, štruktúra MIS, zdroje informácií.
11. Proces marketingového výskumu, zdroje a metódy zberu údajov.
12. Marketingové plánovanie, proces marketingového plánovania a jeho význam.
13. Charakterizujte segmentáciu trhu, cieľový trh a trhovú pozíciu.
14. Misia podniku a jej štruktúra, externá analýza.
15. Interná analýza „silné a slabé“ stránky firmy.
16. Marketingová stratégia – výber trhových segmentov, pozícia podniku oproti
konkurencii, marketingové ciele a operácie, rozpočet a kontrola.
17. Marketingový mix a jeho elementy, základná charakteristika, štruktúra potrieb.
18. Trh produktov, jeho subjekty, spotrebné a priemyslové trhy, komplexná ponuka
produktov na trhu.
19. Úžitková hodnota a užitočnosť produktov, kritériá a možnosti vzniku produktov
a efektívnosť produktov.
20. Analýza a kvantifikácia užitočnosti produktov, metódy kvantifikácie užitočnosti.
21. Nové produkty, inovácia, inovačný proces, inovačný rad a jeho charakteristika.
22. Koncepcia produktového manažmentu, úlohy, činnosti, organizácia a spolupráca.
23. Ochrana produktov, balenie , príprava, skladovanie.
24. Globálna synchronizácia údajov a globálna registrácia, vysledovateľnosť produktov.
25. Cena v marketingu, faktory určovania cien, interné a externé.
26. Distribúcia a distribučné kanály, funkcia odbytového kanála, stupne v odbytovom
kanáli, spotrebná a výrobná sféra.
27. Distribučné stratégie, články distribučného kanála.
28. Promotion – komunikácia s trhom, štruktúra a charakteristika.
29. Medzinárodný marketing, odstraňovanie prekážok obchodu, ekonomická
integrácia, produktová politika.
30. Technické prekážky obchodu, podstata, štruktúra a ich plánovanie, technická
normalizácia, skúšobníctvo.