V dobe, kedy sa opäť ľudia vracajú k súkromnému podnikaniu a začínajú viac dávať prednosť pracovať sám pre seba, kedy sa máloktorý podnikateľ zaobíde bez finančnej injekcie bánk, alebo iných inštitúcií, kedy je možnosť využiť šance, že Slovensko je členom EÚ a môže tak získať nejaké dotácie pre svoje podnikateľské zámery, v dobe, kedy celým svetom vládne kríza a podnikanie musí niekam smerovať, aby prežilo, je vhodné, ba priam na mieste zaoberať sa touto témou.
Presvedčivý a vierohodný podnikateľský plán sa považuje za prvý krok k podnikateľskému úspechu, pretože dobrý podnikateľský plán neslúži len ako hlavný nástroj riadenia podnika- teľských aktivít, ale je taktiež základným dokumentom, ktorý prináša potenciálnym poskytovateľom kapitálu(bankám, investorom) prvý, veľmi dôležitý obraz vášho podniku.¹
V tejto práci chcem oboznámiť čitateľa, čo je to vlastne podnikateľský plán, prečo by si mal začínajúci podnikateľ alebo firma rozpracovať podnikateľský plán, aké ciele a stratégie ním chce dosiahnuť a jeho stručnú osnovu. A na záver je uvedená stručná rekapitulácia celej problematiky s uvedením vlastného názoru na daný výber práce.