Rozvoj podnikania od začiatku 21. storočia je sprevádzaný prienikom rôznych spoločností nielen na domáce, ale aj na zahraničné trhy. Spája sa s internacionalizáciou podnikateľských činností, pričom podnik využíva medzinárodné prostredie, ktoré môže znamenať konkurenčnú výhodu. Spoločné podnikanie často prerastá rámec národných ekonomík a postupne sa vyvíja medzinárodné podnikanie. Na základe skúseností medzinárodných korporácií sa rozvíja medzinárodný manažment so svojou neoddeliteľnou súčasťou medzinárodné podnikanie. Zároveň sa stretávame s novým dynamickým prvkom úspechu, ktorým je multikulturálnosť medzinárodných spoločností ako schopnosť pochopiť a prijať kultúru partnera. Ak si uvedomujeme špecifické normy a hodnoty v jednotlivých spoločnostiach, môžeme uvažovať o tom, ako sa dajú takéto poznatky aplikovať na podnikové procesy a ako sa my môžeme prispôsobovať v súlade so svojou manažérskou rolou.