Dôležitú úlohu pri stavbe automobilov zohráva čas. Preto je snahou používať čo najefektívnejšie – najrýchlejšie spôsoby spájania materiálov pri výrobe automobilových dielov, alebo pri konštrukcii celej karosérie. Rýchlosť spájania materiálov a zvárania však nesmie rásť na úkor kvality spojov a zvarov. Automobilová výroba je jedným z hnacích zložiek rastu svetovej ekonomiky. Výroba niektorých z rozhodujúcich častí automobilov – náprav a iných podvozkových častí, ale najmä kompletných karosérií je založená na širokom využití technológií zvárania a spájania materiálov. Karoséria automobilu je považovaná za tenkostennú konštrukciu, ktorá má užívateľom automobilov zaručiť vysoký stupeň bezpečnosti pri miere uplatňujú trendy úspor materiálov a energií. Produkcia automobilov s nižšou hmotnosťou a tým i s menšou spotrebou paliva tak sleduje ekologické požiadavky zníženia materiálov rôznych hrúbok a akostí ( projekty ultraľahkej oceľovej automobilovej karosérie – ULSAB), či už pokovovaných alebo nepokovovaných, ale aj spájania železných a neželezných kovov. Ich uplatnenie v automobilovom priemysle otvára pre konštruktérov nové možnosti. Tie spočívajú v optimálnom využití vlastností rôznych druhov plechov, ktoré možno kombinovať do jedného celku a ovplyvňovať tak v rôznych častiach výlisku jeho pevnosť, tuhosť alebo odolnosť voči korózii a odolnosti voči chemickému stárnutiu...