Arnold Gehlen najviac inklinoval k interdisciplinarite tj. biológia-filozofia. Publikoval však aj v sociológii (FA dopĺňa sociológiu).
Gehlen sa stal zakladateľom filozofickej antropológie, keď nevidí človeka ako individuum, ale ako biologický druh v prírode. Na rozdiel od zvierat nemajú ľudia toľko inštinktov a k vývoju potrebujú dlhé detstva. Aby človek niečoho dosiahol, niečo vedel a niekam patril, musí sa neustále vyvíjať. Človek musí vytvárať špecifický ľudský svet, ktorým je podľa Gehlena kultúra.
Gehelnová filozofická antropológie mala veľký vplyv na súčasnú filozofiu, sociologui, prírodné vedy a kultúru. Inšpirovala sa podnetom filozofie človeka, ktorá chápe život človeka prevažne v biologickom zmysle. Biologickou funkciu má jak jazyk, tak i myslenie. Jednanie človeka nie je podľa Gehlena praktická činnosť, ale senzomotorické procesy.