1. ÚVOD DO MARKETINGOVEJ TEÓRIE
VÝVOJOVÉ FÁZY MARKETINGU
Primitívny marketing (1850 – 1920) – sústredenie sa na prieskum trhu a prieskum potrieb zákazníkov, informácie o trhu výrobcovia získavali veľmi jednoduchým spôsobom, často i náhodne. Nie všetky subjekty na strane ponuky boli prinútené zaoberať sa marketingom. Masový marketing (1920 – 1940) – prehĺbenie prieskumu trhu, triedenie získaných informácií (ovplyvniteľné a neovplyvniteľné informácie) a vedecký prístup pri ich využívaní (aplikácia štatistických metód, jednoduchá výpočtová technika). V tomto období začína masová výroba takmer všetkých výrobkov a firmy začínajú masovo využívať informácie o trhu. Snažia sa informácie využiť v prospech zvýšenia kapacity trhu. V rokoch 1940 – 1945 postupne dochádza k šíreniu marketingu do ostatných krajín sveta, hlavne do západnej
Európy a Japonska.