Podniky sú v súčasnosti vystavované čoraz silnejšej konkurencii na domácom trhu a otvárajú sa im obrovské možnosti na zahraničných trhoch, kde je však konkurencia ešte oveľa silnejšia než doma. Aby bol podnik v čoraz dynamickejšom trhovom prostredí úspešný, musí neustále zdokonaľovať svoje vnútorné procesy a systémy riadenia a reagovať na nové situácie.
Ak podnik pomýšľa na úspech, musí poznať trh a vedieť sa mu prispôsobiť. Znamená to schopnosť vnímať zmeny a efektívne ich realizovať.
Mnohé firmy majú problém prispôsobiť sa trhu. Nie je to dané nesprávnymi produktmi, ako skôr chýbajúcou orientáciou na zákazníka, ktorá je v súčasnosti strategickou víziou všetkých progresívnych firiem. Prax veľakrát potvrdila, že rozhodujúci boj o zákazníka prebieha na iných úrovniach než sú cena alebo parametre produktu. Hodnotu produktu pre klienta najlepšie vystihuje miera uspokojenia, čiže miera splnenia základných očakávaní a úžitku.