Medzinárodné normy podporujú prijatie procesu do manažérstva kvality. Proces je to, čo sa vo firme robí, ale môžeme ho tiež vydefinovať ako:
Proces chápeme ako súbor činností, ktoré transformujú vstupy na výstupy. Aby transformácia prebehla potrebujeme zdroje. Aby firmy mohli efektívne fungovať musia identifikovať a riadiť množstvo vzájomne previazaných procesov. Často sa stáva že výstup z jedného procesu sa stáva vstupom do ďalšieho procesu.
Proces je tiež chápaný ako kvalita práce. Normy z roku 1994 boli orientované na výsledky dosahované s pomocou funkcií (funkčne orientovaná norma). Vo verzii z roku 2000 sú normy postavené na procesnom princípe. Kvalita práce je viac ako kvalitné výsledky.
Pod procesným prístupom chápeme systematickú identifikáciu a manažment procesov využívaný v rámci manažérskeho systému firmy a interakcie medzi nimi. Hlavnou požiadavkou moderného riadenia kvality je plánovanie, realizovanie, meranie a zlepšovanie týchto procesov. SMK sa uskutočňuje prostredníctvom procesov, ktoré pôsobia ako vo vnútri, tak aj mimo rámec funkcií firmy. SMK nie je len súčet procesov, ale aj ich koordinácia, zlúčiteľnosť a definícia rozhraní jednotlivých procesov...