Logistika služieb
- orientácia na činnosti ktoré sú spojené s prijímaním alebo poskytovaním služieb
-zameriava sa na logistické reťazce dôležité pre podnik, ktoré sa týkajú poskytovania služieb (materiálové reťazce a s tým súvisiace finančné a informačné reťazce vychádzajúce od výrobcu náhradných dielov).
Príklad: servis
- pôjde o činnosti spojené so získavaním náhradných dielov
- ľudský faktor, náhradné diely, technický faktor
- v prípade, že ide o výrobnú firmu, je to logistika záručného a pozáručného servisu
Trendom a perspektívou je „aktívna stratégia a politika služieb“,pričom rozhodujúci význam nadobúdajú logistické služby ako rozhodujúci a kľúčový faktor úspechu. Kľúčový význam logistických služieb je založený
na:
– faktore času – rýchlosť dodania, splnenie požiadaviek zákazníka,
– poklese nákladov a raste výkonov,
– elektronickej komunikácii partnerov,
– individualizácii vzťahov so zákazníkmi.