1. koncepcia a systém práce s ľuďmi v podniku 2. pojem a význam personálneho riadenia 3. manažérske poňatie personálneho riadenia 4. úlohy personálneho riadenia 5. personálna politika 6. personálna stratégia 7. strategické personálne riadenia Činnosti personálneho riadenia - cieľom je prepracovať sa do stredu „slimáka“ 1. vyhľadávanie - získavanie určitého počtu uchádzačov 2. plánovanie - cieľavedomá činnosť 3. výber - rôznymi metódami - potom prijatie 4. adaptácia - orientácia zamestnancov 5. štýl a metódy riadenia (vedenia) - autoritatívny, liberálny, demokratický 6. hodnotenie a odmeňovanie 7. riadenie odborného rozvoja 8. pracovná mobilita (zmena podmienok, zákony) a funkčná mobilita (postup v rebríčku funkcií) 9. dlhodobá stabilita a perspektíva 10. podniková sociálna klíma 11. spolupatričnosť Bod 1: Koncepcia a systém práce s ľuďmi v podniku Vývoj názorov na človeka v personálnom riadení: človekom sa zaoberalo v spoločenských vedách. - 19 st. - začiatok - súvisel s industrializáciou a technickým rozvojom v Európe - zásadný vplyv na človeka - v prvom rade na robotníkov - išlo o pracovné podmienky, spôsob bývania, alkoholizmus = celospoločenské problémy.