Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Stanovenie optimálnej ceny produktu / služby na vybranom trhu

Skryť detaily | Obľúbený
ÚVOD

Cenová politika je jedným z najsilnejším nástrojom marketingového mixu. Cena výrobku je protihodnota, ktorú musí zákazník zaplatiť za získanie výrobku. Jedine cena je nástroj, ktorý je schopný tvoriť príjmy podniku a vytvárať pre podnik zdroje jeho ďalšieho rastu. Je často hlavným nástrojom konkurenčného boja a ako peňažná jednotka vyjadruje hodnotu produktu či služby. Produkt v cenovom vyjadrení určuje, ako výhodne môže zákazník uspokojiť svoju potrebu, resp. koľko ho bude toto uspokojenie potreby stáť. Inými slovami, cena je chápaná ako výslednica vzájomného pôsobenia ponuky a dopytu. Tým sa stáva na jednej strane funkciou ponuky a na druhej strane funkciou dopytu. Trh je v rovnováhe, ak sa ponuka rovná dopytu. Cena za ktorú sa produkty a služby v tomto prípade vymieňajú, je cena rovnovážna.
Hodnotenie (0x):