Registrácia | Prihlásiť

Ekonomický plán: Marketingový plán - Michelin

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
1. História a charakteristika spoločnosti Michelin

Existencia spoločnosti Michelin sa datuje od roku 1888, keď bratia Eduard a André Michelinovci vo francúzskom meste Clermont-Ferrand prevzali rodinný podnik na výrobu gumených lôpt po starom otcovi Aristidovi Barbierovi. Pôvodný názov spoločnosti J.G.Bideau&spol premenovali na Michelin&spol. V roku 1889 zamestnávala fabrika na 30 akrovom poli približne 52 zamestnancov. Ich prvý nápad s gumennou brzdou nazývanou "The Silent" stimuloval ich neskorší záujem o dopravu. O tom, že budú vyrábať pneumatiky rozhodla náhoda. Jedného dňa v roku 1891 si istý cyklista prišiel do fabriky Michelinu opraviť svoje prepichnuté koleso, mimochodom značky Dunlop. Oprava trvala vyše 3 hodín, pričom museli nechať sušiť zalepené koleso cez noc. To prinútilo premýšľať Eduarda Michelina na spôsobom ako rýchlejšie opraviť pneumatiku, pričom si povedal, prečo nevyrobiť úplne novú pneumatiku.
Kľúčové slová:

marketingový plán

SWOT analýza

Hodnotenie (0x):