1. Ako vzniká automobil
Na úplnom začiatku zrodu automobilu je analýza manažmentu automobilky, o aké vozidlá je záujem, akým smerom sa uberá dizajn a koncepcia interiéru. Plánovanie musí zohľadniť dvoj- alebo trojročný posun, kým sa idea stane sériovým produktom. Neraz sa stáva, že automobilka si otestuje záujem verejnosti štúdiou budúcnosti na niektorom významnom svetovom autosalóne. Zrod nového auta trvá v závislosti od okolností od 24 mesiacov do piatich rokov. Úspešný dizajn musí zohľadňovať časový posun medzi prvou skicou a dnom, keď sa auto dostane do sériovej výroby. Z tohto ohľadu musia byt dizajnéri prorokmi módy. Dizajnovú líniu automobilky určuje šéfdizajnér, ktorý má hlavné slovo pri posudzovaní návrhov kolegov. Konečný návrh sa potom prekresľuje do počítača pomocou špeciálneho elektronického pera. Prvú reálnu podobu automobilu ukáže až hlinený model vytvorený najskôr v mierke a potom v skutočnej veľkosti...