Je to takmer univerzálne pravidlo biznisu, že každá firma, ak chce dlhodobo prežiť, sa musí skôr či neskôr pustiť do vývoja nového produktu alebo aspoň oživiť ten existujúci. Lebo výrobky aj služby majú životné cykly a ak sa na konci, keď krivka životnosti začína klesať, neoživia, zapadnú do zabudnutia. Väčšina podnikov si to uvedomuje. Napríklad chemická spoločnosť 3M chce, aby takmer tretinu jej portfólia tvorili výrobky, ktoré ešte pred štyrmi rokmi neexistovali. No vyvinúť produkt, ktorý si konzumenti obľúbia, nie je jednoduché. Výskumy ukazujú, že až 80 percent noviniek sa na trhu nepresadí. Buď zákazníkov nezaujmú, alebo si nezískajú ich srdcia. Inými slovami, ani tie najprínosnejšie inovácie sa neuplatnia automaticky. Napokon, niektoré zlepšenia, hoci ich ľudia vo vyspelých krajinách považujú za samozrejmé, sa v niektorých častiach sveta neujali doteraz.