Zásobovanie je funkčnou činnosťou podniku, jednou zo základných fáz podnikovej činnosti. Z hľadiska inštitucionálnej štruktúry podniku patrí zásobované do oblasti materiálového hospodárstva. Základným cieľom zásobovania je zabezpečenie materiálových potrieb podniku pri optimálnej výške nákladov. Zásobovacia stratégia musí vychádzať z podstaty vzťahov medzi dodávateľmi, útvarom zásobovania v podniku a miestami spotreby materiálových vstupov v podniku. Pri tvorbe konkrétnej zásobovacej stratégie ide v podstate o rozhodovanie o kombinácii jej prvkov. Často sa pritom využíva metóda portfóliovej analýzy a ako pomocná metóda ABC. Pri zásobovaní treba venovať veľkú pozornosť výberu dodávateľov, ako aj samotným obchodným rokovaniam s nimi. Pri rokovaniach nesmieme zabúdať ani na serióznu prezentáciu nášho podniku a preto dodržiavame základné zásady obchodného rokovania. Dôležitý je tiež spôsob zadania objednávky ...