1. Uveďte základné etapy strategického riadenia podniku a podrobnejšie charakterizujte jednotlivé manažérske funkcie v rámci nich.
Strategický manažment podniku
Z definície podnikového manažmentu vyplýva, že strategický manažment podniku sa prakticky skladá z dvoch, na seba nadväzujúcich etáp:
1. z etapy stanovenia strategického podnikového cieľa (cieľov) na základe vrcholového, resp. hlavného cieľa podniku daného vlastníkom (vlastníkmi) podniku a analýzy rozvoja podnikového okolia a jeho silných a slabých stránok a vypracovania podnikovej stratégie na dosiahnutie strategického cieľa (cieľov) podniku.
2. z etapy realizácie podnikovej stratégie, prostredníctvom základných manažérskych funkcií: plánovania, organizovania, kontrolovania, vedenia ľudí a pracovnej skupiny.
Na získanie základnej predstavy o podnikovom manažmente a pre lepšie pochopenie súvislostí pri jeho ďalšom objasňovaní, bude účelné, ak úvodom v stručnosti ozrejmíme jeho podstatu tým, že vymenujeme základné manažérske funkcie, ktorými sa realizuje podnikový manažment, naznačíme zdroje ich informačného zabezpečenia, resp. ich vzájomné informačné väzby, a stručne popíšeme mechanizmus ich pôsobenia v procese podnikového manažmentu (riadenia).