V dnešnej dobe môžeme zaznamenať nový pohľad na komunikáciu ako na prostriedok interaktívneho dialógu medzi firmou a jej zákazníkmi. Firmy si musia položiť nielen otázku: „Ako nájdeme svojich zákazníkov?“, ale tiež otázku: „Ako nájdu zákazníci nás?“ Vďaka technologickému pokroku môžu dnes ľudia spolu komunikovať nielen prostredníctvom tradičných médií (novín, rozhlasu, telefónu a televízie), ale tiež nových médií (počítačov, faxov, mobilných telefónov a pagerov). V dôsledku poklesu nákladov na komunikáciu sú firmy nútené presúvať sa od prostriedkov masovej komunikácie k takým prostriedkom, ktoré umožňujú dvojstranný dialóg.
Komunikácia firmy však presahuje rámec konkrétnych komunikačných prostriedkov. Štylizácia produktu a jeho cena, tvar a farba obalu, oblečenie a správanie personálu, každý kontakt so značkou vyvolá nejaký dojem, ktorý môže zlepšiť alebo zhoršiť vzťah zákazníka k firme. „Nielen komunikačný, ale celý marketingový mix musí byť zladený tak, aby firma dosiahla predpokladané strategické postavenie.“ (Kotler, 2001, s.541)