V úvode našej seminárnej práce by sme Vás chceli bližšie oboznámiť s pojmom e-government a poukázať na to, čo tvorí jadro tejto problematiky. E-government (electronic government) označuje používanie internetu a iných elektronických médií na pripojenie sa občanov a podnikov k úradom pri vybavovaní úradných záležitostí, ako aj na spoluprácu medzi úradmi. „Jadrom e-governmentu je zavedenie „digitálnej správy“ vrátane online ponúk ohľadom informácií, komunikácií, služieb a možnosti spoluúčasti, ktoré sú ušité pre potreby občanov a podnikov.“ (Nemecká príručka e-governmentu, www.telecom.gov.sk, 2007, s.7) Ako príklad možno uviesť poskytovanie úplných informácií o správnych postupoch, online formuláre, žiadosti alebo rozhodnutia zaslané elektronicky či emailom, ale aj online úradné hodiny pre občanov alebo diskusné fóra na aktuálne témy. Nasadenie modernej informačnej techniky na poskytovanie služieb prináša zrýchlenie a racionalizáciu, t.j. významné zvýšenie výkonu úradu. Nové právne základy, ako je kvalifikovaný elektronický podpis a rovnaké postavenie elektronickej formy s vlastnoručným podpisom, z právneho hľadiska umožňujú elektronickú realizáciu aj takých správnych postupov, ktoré doteraz potrebovali podpis. „Bežať majú údaje a nie občania.“ (Nemecká príručka e-governmentu, www.telecom.gov.sk, 2007, s.7) Tradičné a často papierom podporované správne postupy nemožno preniesť do digitálneho sveta bez úpravy. Zavedenie procesov e-governmentu často bude vyžadovať určitú reorganizáciu. Ak sa proces zmeny bude aktívne podporovať, predstavuje to jedinečnú príležitosť, aby sa využili možnosti zvyšovania efektivity spojené s e-governmentom na trvalé zlepšenie kvality.