Segmentácia trhu znamená rozlomenie celkového trhu (ktorý je nadmerne veľký na to, aby bol obsluhovaný) do segmentov, ktoré majú spoločné vlastnosti. Cieľom je identifikácia skupiny zákazníkov s podobnými požiadavkami, ktorí potom môžu byť oslovení rovnakým spôsobom a môže im byť ponúknutý rovnaký výrobok alebo služba pri zachovaní efektivity práce organizácie. Marketingová segmentácia predstavuje zoskupenie takých zákazníkov, ktorí majú podobné potreby a dá sa pre nich vybrať najvhodnejšia stratégia na uspokojenie potrieb. Segmentácia môže byť určená viacerými spôsobmi a to napríklad podľa veľkosti zákazníka (veľká, stredná, malá), podľa kritérií kupujúcich v rámci segmentu (kvalita, cena, služby), druh segmentu (banky, profesionálne firmy, výrobné spoločnosti) a podobne. Trhové segmenty taktiež môžu byť vytvorené prekrížením dvoch, či viacerých premenných.