V tejto práci chcem priblížiť stručný prehľad a popis postupov používaných pri oceňovaní firiem.
Téma oceňovanie podnikov v sebe skrýva nespočetné množstvo možností a kombinácií, ktoré vyplývajú predovšetkým z myšlienky kvôli čomu nám treba nejakú firmu ohodnotiť. Každá organizácia je jedinečná a skrýva v sebe množstvo rôznych variácií, ktoré treba brať do úvahy, aby bol výsledok objektívny. I v rovnakom odbore podnikania je veľmi obtiažne porovnávať jednu firmu s inou , lebo stačí len zopár odlišných faktov ako napr. povesť firmy, jej postavenie na trhu alebo iná perspektíva rozvoja a už je výsledok diametrálne odlišný. Takáto práca patrí jednoznačne do rúk odborníkovi – znalcovi s potrebnými teoretickými i praktickými skúsenosťami. Úlohou tejto práce je len zorientovať sa na zložitej ceste, ktorá vedie k jednoducho znejúcemu výsledku - ohodnoteniu, ktorý má však veľmi dôležitý význam a síce v akej situácii sa momentálne firma nachádza, ale najmä ako ďalej....