Verím, že moja práca bude prínos pre každého, kto si ju prečíta a že mu pomôže odhaliť veci, ktoré robia podniky aby ho prilákali. Verím, že raz príde tá doba, kedy zákazník bude skutočne pán a nie iba bábka, s ktorou prostredníctvom reklamy firmy manipulujú. Verím, že aj mi zákazníci si osvojíme skutočnosť, že oni sú tu pre nás a nie my pre nich a adekvátne tejto skutočnosti sa budeme správať a požadovať produkty kvalitné za prijateľné ceny. Pretože predávajúci budú len do tej miery neetickí, do akej my budeme ochotní túto neetiku a neochotu tolerovať. Názov mojej práce sa zamýšľa nad tým, či je marketing umením alebo klamstvom. Pripúšťam, že presvedčiť zákazníka je veľmi náročná úloha vyžadujúca veľa kumštu a znalostí. Na zhrnutie poviem len toľko, že : Marketing je podľa môjho názoru umením ako oklamať zákazníka. Avšak priznajme si to, že si už bez reklamy nevieme život ani predstaviť. Ďakujem každému kto si moju prácu prečítal až do konca a verím, že si v nej nájde informácie, ktoré mu budú v jeho odolávaní reklamným trikom prínosnom.