Vydavateľstvo Sigma s. r. o. plánuje vstup na zahraničný trh, kde má záujem umiestniť svoj produkt - teda publikácie vydavateľstva. Medzi najdôležitejšie predpoklady determinujúce úspešný vstup na zahraničný trh patria z pohľadu manažmentu vydavateľstva: • dlhodobé skúsenosti z vydavateľskej činnosti oboch spoločníkov, • dostatočný finančný potenciál, • dobré obchodné kontakty, • vysoká kvalita produkcie vydavateľstva, • pružnosť pri vydavateľskej činnosti. Avšak splnenie týchto predpokladov si vyžaduje systematický prístup k plánovaniu medzinárodného marketingu. Vydavateľstvo uplatňuje marketingovú koncepciu s cieľom poskytnutia maximálnej kvality za rozumnú cenu. Vydavateľstvo Sigma prichádza do kontaktu s rôznymi subjektami, ktoré ovplyvňujú jeho činnosť. Preto je nevyhnutné pristúpiť k analýze mikroprostredia vydavateľstva..