Cieľom tohto projektu bolo rozanalyzovať všetky dôležité faktory, ktoré vplývajú na úspešnosť firmy na trhu. Venovali sme sa jednotlivým vybraným piatim produktom, ktoré sme podrobili jednotlivým analýzam, čím sme mohli do budúcna zvoliť vhodné stratégie pre získanie ďalších zákazníkov. Taktiež sme preskúmali našich zákazníkov, ale aj konkurentov.
Začiatok našej práce je venovaný opisu našej firmy, jej právnej formy, cieľov, ako i marketingovej, či obchodnej činnosti.
Po výbere piatich výrobkov, ktoré v našom prípade boli - USB kľúče.
Tieto výrobky sme podrobili rôznym analýzam interného a externého prostredia. Vyčíslili sme náklady potrebné na ich výrobu, zistili sme si odbyt za posledné tri roky, t.j. 2006, 2007, 2008, vďaka čomu sme mohli urobiť záver, ktorý z vybraných výrobkov je najrentabilnejší a naopak, ktorý pre našu firmu nie je veľmi ziskovým. V našom prípade je najrentabilnejší výrobok 8 a 16 GB a najmenej rentabilný je výrobok 2 GB ktorý už z trhu odchádza.
Ďalším krokom bolo vykonanie STEP analýzy, ktorá je vonkajšou analýzou a vychádza z faktorov, ktoré ovplyvňujú makroprostredie. Táto analýza sleduje ekonomické, technologické, politické a sociálne faktory danej krajiny.
Po STEP analýze bola vykonaná SWOT analýza, pomocou ktorej sledujeme vývojové trendy v trhovom prostredí prostredníctvom zaznamenania silných a slabých stránok, ako i možných rizík a príležitostí do budúcna.
Následne sme sa venovali konkurencii, kde sme spomedzi všetkých vybrali tri konkurenčné firmy, o ktorých sme zistili, že majú približne také postavenie na trhu ako my. Príslušné trhové podiely sme zaznamenali aj graficky. Okrem toho sme z analýzy konkurentov mohli vyvodiť aj BCG maticu, pomocou ktorej sme zistili, aké stratégie je potrebné použiť na zvýšenie postavenia našej firmy na trhu.
Súvisiacou analýzou k BCG analýze je GE matica, ktorá je zložitejšia a zaznamenáva pôsobenie atraktivity a konkurencie na firmu.
Rozanalyzovali sme všetky naše vybrané výrobky podľa rôznych kritérií ako je obrat, rentabilita, náklady na výrobu a pôsobenie týchto kritérií sme zaznamenali aj graficky pre všetky výrobky.
Ďalej sme rad našich vybraných produktov podrobili ABC analýze, ktorá slúži na zosumarizovanie obratu jednotlivých výrobkov a ich podielu na celkovom obrate firmy. Túto analýzu sme vykonali na produkty, ako aj na zákazníkov. Okrem toho sme graficky znázornili životné cykly všetkých 5 výrobkov v posledných troch rokoch, čo je pomerne veľmi krátky čas na to, aby mali krivky požadovaný tvar.
Ansoffova matica je produktovo- trhová analýza, ktorá zachytáva súčasný existujúci trh a produkt, no okrem toho zároveň navrhuje nové stratégie pre nové produkty na nové trhy.
Tak isto sme sa zamerali aj na trh, na ktorom pôsobíme, teda sme vykonali jeho segmentáciu, charakterizovali sme jednotlivé podmienky segmentácie a následne sme sa snažili priblížiť a určiť náš cieľový trh.
Urobili sme aj prieskum trhu pomocou dotazníka, ktorý obsahuje stručné, jasné a konkrétne otázky. Jeho vyplnenie v nezaberie veľa času, preto dúfame, že nám ich vyplní čo možno najväčší počet zákazníkov, ktorí kupujú naše produkty, alebo sú našimi potenciálnymi zákazníkmi.
V závere práce sme ponúkli aj náš ponukový propagačný materiál, ktorý môžu zákazníci nájsť na internete, billboardoch, či vo svojich poštových schránkach.
V budúcnosti sa zameriame na nástroje marketingového mixu, ktoré majú vplyv na naše produkty. Nástrojmi marketingového mixu je produkt, cena, distribúcia a marketingová komunikácia. Do budúcna sa naša firma zameria na produkty a to v zmysle produktivity výrobkov vo vyššej kvalite, ich dizajnovej modernizácie, či výrobe na špeciálne požiadavky, čím by sa nám podarilo ovládnuť väčšiu časť trhu. Takisto sa budeme snažiť zminimalizovať cenu našich produktov, čím umožníme nákupy našich produktov pre širší trh a zároveň získame výhodnejšie postavenie pred našimi konkurentmi. Naša pozornosť bude venovaná aj distribúcii, teda akým spôsobom dávame vedieť o našich produktov našim zákazníkom. V súčasnosti máme vypracované projekty, ktoré sa týkajú práve distribúcie, pretože sa chceme dostať do povedomia aj našim potenciálnym zákazníkom. A teda zameriavame sa aj na našu marketingovú komunikáciu. Budeme sa snažiť naše aktivity zameriavať hlavne na zákazníka, aby sme dosiahli jeho spokojnosť, dôveru nie len voči produktom, ale aj voči firme.