Začiatky reklamy sú spojené so vznikom tovaru a obchodu. O reklame do r. 1450 sú známe len fragmenty. Dovtedy sa používali najmä tri skupiny výrazových prostriedkov reklamy: tovar a jeho rôzne znaky, vyvolávači a obchodné známky. Obchod bol v tej dobe založený predovšetkým na vizuálnej ponuke. Do tejto skupiny patrí, pochopiteľne, aj celý rad ďalších prostriedkov vzájomného dorozumievania. Patria k nim vývesné štíty sprvu zastúpené originálom tovaru napr. hrnčiar vyvesil nad dvere svojej dielne hrniec, neskôr sa originálne tovary nahradzovali atrapami, napr. topánky z dreva namiesto skutočných, ďalej sa používali rôzne symboly napr. krajčír nožnice. Do obsahu vývesných štítov sa časom dostávali aj mená remeselníkov, resp. obchodníkov, rôzne fantastické dobre zapamätateľné názvy jednotiek (U troch mačiek, U zlatého slnka, Pod verným srdcom), ktoré boli bohato ozdobené.