Francúzska nová vlna. Mená tvorcov, niektoré slávne snímky a základné znaky poetiky. ALAIN RESNAIS - HIROŠIMA LÁSKA; FRANçOIS TRUFFAUT - NIKTO MA NEMÁ RÁD
- smer, obdobie francúzskej kinematografie koncom 50. rokov 20. storočia
-jednotlivých príslušníkov tu nespojoval žiadny program, ale v Cinematique francais (jeden z najvýznamnejších a najväčších filmových archívov) mali možnosť sledovať filmovú estetiku, študovať filmovú teóriu
- odpor voči vleklej tvorivej kríze, nízkej produkcii a absencii nových tvorcov, vytratil sa autorský aspekt a sledovala sa komerčná línia
- bezprostrednejší štýl rozprávania, nedejovosť, neprofesionálni herci
- podnety pre obrodu franc. filmu vychádzali iba z redakcií film. časopisov a z krátkeho filmu, ktorý v určitých medziach dovoľoval mladým režisérom experimentovať
- súbežnosť hosp. krízy vo franc. film. priemysle
-kritici odsudzovali zvyčajne každý film v porovnaní s dielom svojich vyvolených „majstrov“
André Bazin – šéfredaktor Cahiers du ciméma – kritický časopis
Alexandre Astruc – jeho myšlienkou bolo, že film mal predávať autorské myšlienky a posolstvá