Úvod:
V prvej časti som sa zameral na časopisy. Ide jednak o časopisy v klasickej tlačenej podobe alebo o časopisy v elektronickej podobe prístupné na internete. Tie by už v dnešnej dobe mali byť prístupné každému učiteľovi, nielen učiteľovi informatiky. Ďalej by som tieto časopisy rozdelil na časopisy s pedagogickou tematikou, prípadne špeciálne týkajúce sa vyučovania informatiky a na časopisy odborné resp. populárno-náučné zaoberajúce sa problematikou a súčasnými trendmi informačnej spoločnosti. Pedagogické časopisy majú dlhšiu tradíciu, prinášajú články z pedagogickej praxe, trendy v súčasnej pedagogike, aktuálne informácie týkajúce sa legislatívy, príp. konkrétne materiály týkajúce sa príslušných aprobácií a látky
, t.j. metódy a formy práce na vyučovacích hodinách. Majú za úlohu držať učiteľa v obraze v rámci spoločenského vývoja a slúžiť inšpiratívne pri jeho pedagogickej praxi.