Organizačná kultúra je jav veľmi zložitý, ťažko definovateľný a vystihnuteľný, ktorý výrazným spôsobom ovplyvňuje dlhodobú úspešnosť organizácie. Pre organizáciu môže byť hodnotným aktívom, ako aj významnou prekážkou pri zavádzaní novej stratégie. Preto si vedenie organizácie musí stanoviť dôležité hodnoty ako je lojalita k organizácii a nadriadeným, flexibilita, komunikácia, schopnosť integrovať sa, ústretovosť voči novým zmenám a pod. Musí sa snažiť udržať tradičnú organizačnú kultúru v súlade s novými požiadavkami tak, aby nedochádzalo k dramatickým zmenám. Organizačná kultúra musí byť komunikatívna a živá, umožňujúca zidentifikovanie sa so všetkými pracovníkmi organizácie.
Záujem o výskum organizačnej kultúry sa čiastočne datuje od prác o organizačnej klíme, publikovaných v sedemdesiatych rokoch. Súčasne orientáciu výskumu
na medzinárodné porovnávacie štúdie podporoval "japonský zázrak", keď práve kultúre organizácie pripisovali významný podiel na úspešnosti japonských firiem.