Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Psychológia a sociológia trhu, referenti, inovátori

Skryť detaily | Obľúbený
Typy referentov
Reálni - komunitní
Opinion leaders

· osoby s prirodzeným významným postavením, vplyvom v komunite
· novátori, vyhľadávači noviniek
· vyššie sebavedomie
· komunikačné schopnosti
· podnecujú iných, aby si žiadali informácie (rady) stali sa informations seekers– vyhľadávači informácií
· vzájomne sa informujú
· aktívne vyhľadávajú, filtrujú, interpretujú , hodnotia a ďalej odovzdávajú informácie
· sú viac vystavení všeobecným a špecializovaným mediálnym informáciám a sú viac na nich závislí
· verejne sa angažujú
· sú v určitej oblasti expertmi, ale aj sklon k presahu názorového vodcovstva na celé kategórie produktov
· sú sociálne orientovaní (other oriented)
· silná potreba radiť (zisk pocitu moci nad inými, sebavedomia, superiority
Hodnotenie (0x):