Článok pojednáva o osude detí s neurologickými poškodeniami, resp. o spôsoboch rehabilitácie a jej vplyvu na ďalší vývin dieťaťa. Pokiaľ hovoríme o neurologických poškodeniach, majme na pamäti, že ide o: poruchu koordinácie, rôzne druhy obŕn alebo a o úbytok svalov či ich degeneratívne zmeny. Poruchy hybnosti sú jedným z najdôležitejších príznakov neurologických poškodení. Cieľom rehabilitácie je v takýchto prípadoch snaha o uvedenie pohybových funkcií do normálneho stavu, aby bol zabezpečený celkový rast a vývin jedinca. Realizácia rehabilitačných postupov u detí sa v mnohom líši od rehabilitácie dospelých. Súvisí s rastom organizmu a jeho zvláštnosťami v priebehu vývinu dieťaťa. V detskom veku je veľká regeneračná schopnosť mnohých systémov ako aj plasticita, čo umožňuje dosiahnuť lepšie efekty v hybnosti, motorickej koordinácií, formovaní zručností a tak ďalej. Rozvíjanie psychických funkcií je jednou z hlavných úloh všetkých rehabilitačných procedúr. Aktívny koordinovaný pohyb má veľký význam pre psychický vývin dieťaťa. Prax dokazuje, že deti, ktoré sú od útleho veku pohybovo stimulované, sú aj psychicky vyspelejšie.