Práca, ktorú predkladám sa zamýšľa nad inováciou, zefektívnením a zvyšovaním kvality vyučovacieho procesu v predmete chémia. Zameraná je na aktivity rozvíjajúce kľúčové kompetencie študentov. Rozhodujúcu úlohu vo vzdelávaní zohrávajú učitelia. Je potrebná zmena metód a foriem vyučovacieho procesu. Cieľom snaženia učiteľa je získať študenta, zaujať a motivovať ho pre konkrétny predmet. Samozrejmosťou je každodenné zoznamovanie sa s novými informáciami v odbore. Stále viac učiteľov využíva vo výučbe metódy podporujúce rozvoj myšlienkových operácií napr. prostriedky informačno-komunikačných technológií, projektové vyučovanie, prezentácie, atď. Snaha o racionálne riadenie vzdelávacieho procesu vedú učiteľa k potrebe získať pravdivý obraz o úrovni a kvalite osvojovaných vedomostí a zručností. Prejavuje sa snaha o čo najlepšiu spätnú väzbu.