Kvalita ako novodobý fenomén ľudských činností je v súčasnom systéme zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti v popredí záujmu nielen odbornej, ale aj laickej verejnosti. Aplikácia systému manažérstva kvality do praxe predstavuje v súčasnosti jednu z najväčších výziev pre zdravotnícke zariadenia - vrátane odboru ošetrovateľstva, ktoré zohráva v systéme zdravotnej starostlivosti nezastupiteľnú úlohu. Cieľom práce je poukázať na to, že systém manažérstva kvality je efektívny nástroj v procese poskytovania zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti. V práci ponúkame stručný prehľad histórie kvality, prezentujeme variabilitu pohľadov na kvalitu a približujeme rolu sestry – manažérky kvality v podmienkach kežmarskej nemocnice. Zvýšenú pozornosť venujeme procesu certifikácie, interným auditom a monitoringu indikátorov kvality v ošetrovateľstve. Analyzujeme benefit zavedeného systému manažérstva kvality pre odbor ošetrovateľstva v rámci výsledkov prieskumu realizovaného v zdravotníckych zariadeniach. Na základe analýzy zozbieraných údajov potvrdzujeme, že získaním certifikátu podľa medzinárodnej organizácie pre štandardizáciu získa ošetrovateľský manažment efektívny nástroj pre trvalé zvyšovanie kvality ošetrovateľskej starostlivosti. Práca obsahuje návrhy a odporúčania pre prax, ktoré by mali byť dodržiavané z aspektu kontinuálneho zlepšovania kvality na úseku ošetrovateľstva.