Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Forfaiting

Skryť detaily | Obľúbený

Popri úveroch , ktoré ponúkajú banky ( resp. Prostredníctvom dcérskych spoločností) alternatívne produkty umožňujúce financovanie klientov vrátane zaistenia proti rizikám Jedným z týchto produktov je aj faktoring. Je produktom, ako už bolo povedané, ktorý umožňuje financovanie klientov vrátane krytia. Forfaiting je vhodný hlavne pre firmy vyvážajúce rozsiahlejšie celky na stredne či dlhodobý úver a potrebujú finančné krytie z toho vyplývajúcich pohľadávok vrátane zaistenia. Preto forfaiting nachádza uplatnenie hlavne v strojárenstve, ale i v množstve podnikov v iných odvetviach.
Forfaiting sa ako bankový obchod začal vyskytovať sporadicky na prelome 50. a 60. rokov. Prvá forfaitingová pobočka bola otvorená vo Švajčiarsku v roku 1965, kde banky hľadali uplatnenie pre svoj relatívny prebytok kapitálu. Vo Veľkej Británii sa dnes forfaitingovými operáciami zapodievajú všetky veľké banky a tu boli založené renomované forfaitingové spoločnosti. Objavujú sa tu tiež forfaitingové operácie konzorcionálneho charakteru, v ktorých si riziko veľkej pohľadávky rozdeľuje medzi sebou niekoľko bánk.
Hodnotenie (0x):