Automobil Fiat Multipla je koncepciou rodinného typu viacúčelového vozidla MPV. Poskytuje dostatok pohodlia šiestim osobám vrátane batožiny. Široký skelet karosérie tvorí dlhý rázvor náprav a veľký rozchod kolies je zárukou stability.
Základom pohonu je krátkozdvihový zážihový motor 1,6 z rodiny veľmi pružných viacventilových štvorválcov, ktorý spaľuje buď benzín alebo alternatívne aj stlačený zemný plyn. Ďalšou verziou pohonu je motor vznetový 1,9 JTD s výkonom do 77 kW.
Pre túto semestrálnu prácu som si vybral zážihový motor 1,6.
1.1 Základné technické údaje
Šesťmiestny jednopriestorový rodinný voz s variabilným interiérom, samonosnou celooceľovou karosériou, motorom vpredu naprieč a predným pohonom.
MOTOR – radový štvorvalec chladený kvapalinou, liatinový blok a hlava z ľahkej zliatiny. 1,6 Torque 16v – zážihový krátkozdvihový so štvorventilovým rozvodom 2x OHC a hydraulickým vymedzovaním ventilovej vôle, elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie, 10,5:1 76 kW/5750
a 144 N.m/4000 min-1.
PREVODOVÉ ÚSTROJENSTVO – suchá jednokotúčová spojka Ø200/230 mm, priamo radená 5-stupňová prevodovka ovládaná lanovodmi, 3,909 – 2,238 – 1,520 – 1,156 – 0,946 – Z 3,909, stály prevod 3,933.
PODVOZOK – oceľové kolesá, ráfky 6J x 15“, pneumatiky 185/65 R 15 88H.
ROZMERY A HMOTNOSTI – výška 1670 mm, šírka 1871 mm, rázvor náprav 2666 mm, pohotovostná hmotnosť 760 kg.
PREVÁDZKOVÉ VLASTNOSTI – max. 170 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 12,6 s, stúpavosť 22 %, priemerná spotreba 8,6 l/100 km.