Systém manažérstva kvality a spätná väzba vo vzťahu k trvalému zlepšovaniu sa prejavuje v napredovaní organizácie, v aktívnom vyhľadávaní možností zlepšovania a v ich realizácii v praxi. Z tohto pohľadu zohráva proces audítovania dôležitú úlohu, pretože jeho cieľom je zistenie skutočnosti o hodnotení efektívnosti systému manažérstva kvality z pohľadu plnenia stanovených cieľov. Výkon interného a externého auditu je v rámci systému manažérstva kvality podporovaný legislatívnou normou STN EN ISO 19011 – Návod na audítovanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva. Táto medzinárodná norma poskytuje návod na zásady audítovania, riadenie programov auditu, realizáciu auditov systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva. Je vhodným podporným a zároveň výkonným prostriedkom pre realizáciu interných a externých auditov. Interné audity sú označované ako audity vykonávané prvou stranou, ktoré vykonávajú pracovníci danej organizácie a zisťujú zhodu s požiadavkami systému manažérstva kvality. Externé audity sú zabezpečené druhou resp. treťou stranou, ktoré zabezpečujú certifikované nezávislé audítorské organizácie. Pri realizácií interného ale aj externého auditu v organizácií zohráva dôležitú úlohu audítor, ktorý môže byť v pozícií interného audítora pre interný audit a externého audítora pre externý audit.