S marketingom sa v súčasnej dobe stretol skoro každý človek. I keď si to neuvedomujeme čo to znamená, stretneme sa s ním v každej oblasti, obchode, masmediálnych prostriedkoch, v zdravotníctve, školstve a výrobnej sfére, a je neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Keďže pojem marketing má rôzne definície a rôzne vysvetlenia, potom pojem marketingový mix je ešte ťažšie vysvetliť laickej verejnosti.
Slovo marketing pochádza ako väčšina dnešných moderných slov z angličtiny. Skladá sa z dvoch časti a to market a koncovky ing. Market znamená trh, alebo obchod a koncovka ing., ktorá vyjadruje dej, alebo činnosť. Existuje množstvo definícií marketingu, ktoré však majú viacero spoločných znakov a v podstate vyjadrujú to isté: marketing je súbor činnosti a procesov, ktoré majú slúžiť k rozpoznaniu alebo rozvinutiu zákazníkovej potreby alebo želania. Pod pojmom marketing si človek, neznalý v manažérskej praxe, predstaví desať minútovú prestávku, ktorá ho vytrhne z tej najnapínavejšej scény filmu, letáky, ktoré mu každodenne prepchávajú poštovú schránku, nespočetné množstvo bilbordov, ktoré ho odpútavajú od šoférovania atď. Pre väčšinu sú to možno nepodstatné veci. ...