ÚVOD DO KOMUNIKÁCIE V MANAŽMENTE
Komunikácia je schopnosť a zručnosť odovzdávať a prijímať určité signály a informácie.
1.elementárna podoba : neverbálne zložky
2.rozvinutá podoba : slovo
KOMUNIKAČNÉ VEKTORY
- tvoria vnútornú štruktúru komunikácie a komunikačného procesu
1.komunikátor – osoba, ktorá odosiela určité informácie
2.komuniké – vlastný obsah informácie, ktorý komunikátor chce odovzdať, poslať, sprostredkovať
3.médium – komunikačný nástroj, ktorý si komunikátor vyberie a použije na odovzdanie a sprostredkovanie svojej informácie
4.komunikačná situácia – podmienky, v ktorých odovzdávanie – sprostredkovanie informácie prebieha
5.komunikačný zámer – obsahuje cieľ, ktorý sprostredkovaním určitej informácie komunikátor sleduje
6.komunikant – prijímateľ informácie
KOMUNIKAČNÉ SCHOPNOSTI
- osobnostné dispozície, ktorých nositeľom je komunikant, sú v podstate zdedené predpoklady, zabudované v štruktúre a dynamike osobnosti každého jednotlivca
Počas života sa vyvíjajú v spojitosti s ostatnými osobnostnými vlastnosťami a psychickými procesmi a u každého človeka dosiahnu individuálny charakter a stupeň rozvinutia.
KOMUNIKAČNÉ ZRUČNOSTI
- nadobudnuté postupy a spôsoby, v rámci sociálnej interakcie, manažéri ich získavajú vzdelaním a tréningom
Komunikáciu charakterizujeme ako schopnosť, zručnosť odovzdať, spracúvať a prijímať určité znamenia, signály a informácie (významy).