Organizačná štruktúra je súhrn I'udských a vecných prvkov a vzt'ahov medzi nimi. Štruktúra určuje organizáciu, jej koordináciu a vytvára motiváciu pre správanie sa I'udí. Je schopná rozvíjat' technológie, I'udské zdroje i okolie.
Organizačná štruktúra je formálny systém vzt'ahov medzi úlohami a hláseniami, ktorý určuje, ako zamestnanci použijú zdroje pre dosiahnutie ciel'ov organizácie. Ďalší rozvoj organizácie sa uskutočňuje pomocou premysleného procesu projektovania vhodných zmien. Projektovanie organizácie je proces, ktorým manažéri plánujú a realizujú organizačnú štruktúru.
Pre určenie organizačnej štruktúry sú dôležité tieto hlavné štyri faktory:
• povaha externého okolia organizácie,
• typ stratégie, ktorú organizácia uplatňuje,
• technológia, ktorú organizácia používa,
• charakteristika ľudských zdrojov organizácie.