V súčastnom období môžeme sledovať obrovský boom reklamy, ktorá sa na nás valí zo všetkých strán.
Niektorí so záujmom sledujú prezentácie nových výrobkov, iní sú už otrávení a znudení z neustále sa opakujúcich spotov v televízii a zapĺňaním voľných stránok v tlači.
Z reklamy sa stal biznis. No nie každý si uvedomuje, že nevyhnutnou súčasťou reklamy je – psychológia. Pomáha reklamným tvorcom odhaľovať správanie prijímateľov reklamy ako potenciálnych zákazníkov. Uplatňuje sa v tvorbe stratégie reklamnej kampane, pri zisťovaní vlastností a charakteru príjemcov reklamy. Jej poznatky sa zohľadňujú pri tvorbe rôznych druhov mediálnych reklám i pri vytváraní značky alebo sloganu firmy.
Psychológia reklamy, ako aplikovaná vedná disciplína, sa takisto využíva pri odstraňovaní psychologických zábran chápania reklamy i pri zisťovaní jej konečného efektu (ako pôsobila na prijímateľa).