V súčasnom čoraz viac globalizovanom svete ekonomík a podnikov na organizácie pôsobí nepoľavujúci tlak na náklady a výkonnosť. Schopnosť učiť sa rýchlejšie ako konkurencia je podľa Sengeho (autora knihy Piata disciplína), jediná konkurenčná výhoda, ktorú môže organizácia získať.
Začiatok seminárnej práce pojednáva o jednej z foriem vzdelávania na báze skúseností a to Akčného učenia. Človek sa učí už od narodenia. Každý človek získava schopnosť učiť sa a túžbu po poznávaní nového.
Na to aby sme pochopili ako sa organizácie učia potrebujeme upriamiť pozornosť
na organizačné správanie sa. Podľa Van den Broek existuje obrovský počet druhov organizačného správania, ktoré sa môžu vyskytovať v organizácii. Všetky však vychádzajú zo štyroch základných úrovní, ktoré sú v mojej práci opísané.
Dlhý čas sa úsilie o budovanie učiacich sa organizácií podobalo tápaniu v tme, dokiaľ sa nespoznali schopnosti, oblasti znalostí a vývojové cesty, ktoré sú k tomu potrebné.
V poslednej časti mojej práce som sa zamerala na to, čím by mala disponovať
učiaca sa organizácia.