Registrácia | Prihlásiť

Referát: Sponzoring

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:50,8 %
  • Typ:Referát
  • Kategória:Nezaradené
  • Podkategória:Žurnalistika
  • Predmet:Žurnalistika
  • Autor:zadsemuser
  • Rozsah A4:3 strán
  • Zobrazené:1 003 x
  • Stiahnuté:3 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:33395
  • Posledna úprava:30.05.2010
Sponzoring je u nás stále pomerne novým nástrojom komunikácie. Na Slovensku sa len pomaly, ale zato iste rozvíja a využíva. Firmy a organizácie už nevyhľadávajú len klasické nosiče reklamy /televízia, rozhlas, tlač, billboardy/ ako to bolo doposiaľ, ale čoraz častejšie používajú aj tento druh propagácie pre svoje zviditeľnenie. Pretože sponzoring zasahuje do všetkých oblastí, či už reklamy, podpory predaja, Public Relations alebo osobného predaja. Sponzoring môžeme teda rozdeliť do troch základných skupín a to na športsponzoring, kultúrny sponzoring a sociosponzoring. Aj keď sa využíva každý vo veľkej miere, najčastejšie je to hlavne športsponzoring. A neplatí to len na Slovensku, je to celosvetový fenomén. Vyplýva to pravdepodobne z toho, že sponzorovanie športu, či sa to týka jednotlivcov alebo niektorého odvetvia športu ako celku, je veľmi výhodná investícia. Pretože aspoň každý druhý človek na tejto planéte sleduje minimálne jeden svoj obľúbený šport.
Klasické reklamné posolstvá sú dnes prijímané len čiastočne, alebo vôbec nie. Spoločnosť, recipient, cieľová skupina je presýtená veľkým množstvom reklám v médiách. Ich intenzita je dokonca tak veľká, že recipienti začínajú byť voči nim apatickí až podráždení. Preto sa začína naplno využívať sponzorovanie, ktoré vedie k ovplyvňovaniu, pri ktorom je firemné posolstvo emotívne obohacované o športové, kultúrne a sociálne podnety. Výrobok alebo meno firmy sa budú spájať s kladnými zážitkami.
Kľúčové slová:

Sponzoring

Hodnotenie (0x):