Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Predchodcovia reklamy

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:59,6 %
  • Typ:Prednášky
  • Kategória:Nezaradené
  • Podkategória:Žurnalistika
  • Predmet:Žurnalistika
  • Autor:zadsemuser
  • Rozsah A4:5 strán
  • Zobrazené:984 x
  • Stiahnuté:0 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:33410
  • Posledna úprava:30.05.2010
Pravek: členovia kmeňov si boli rovní, nedelili si prácu, nevymieňali tovar:
- „výrobca“ (lovec, zberač plodov) bol súčasne aj spotrebiteľom zvierat či plodov, ktoré si aj aj sám nazbieral
- obchodovanie sa v pravom zmysle slova vtedy neexistovalo, t.j. ani reklama nebola potrebná
- Prvé zárodky reklamy (predchodca mimoekonomickej propagácie): človek žijúci v praveku (homo sapiens) však komunikoval - šíril a vymieňal si ústnou (interpersonálnou) formou spoločensko-výchovné informácie o tom, ako uloviť mamuta, spracovať kožušinu, ušiť odev, založiť a udržať oheň.
- Staroveké civilizácie: Mezopotámia, Egypt, Číny, Kréta - vyrábali tovar, predmet obchodovania reklamy.
-Predchodca propagačných prostriedkov: zapaľovanie ohňa, príchod obchodníkov z Katrága.
- Archeologické nálezy: hlinené doštičky s reklamnými nápismi mastičkárov, pisárov, obuvníkov, informácia o gladiátorskych zápasoch, prenajímanie izieb, ochutnávky vín (starý Rím), údaje o rímskych otrokoch na predaj.
Hodnotenie (0x):