Výskum trhu má nezastupiteľný význam v podnikaní a to hlavne pri znižovaní rizika. Manažérom umožňuje získavať relevantné informácie o trhu a ich aktualizáciu. Prispieva k dobrému spoznávaniu zákazníkov a taktiež ich potrieb, ale aj k identifikácii potrieb a príležitostí na trhu. Výskum trhu má významnú úlohu pri spracúvaní marketingových stratégií a tiež pri spätnom hodnotení účinnosti nástrojov v marketingu.
Metodicky je práca zložená z troch častí. Prvá kapitola sa venuje výskumu trhu, jeho charakteristike, zameraniu a členeniu. Zameriavame sa v nej na výskum trhu a jeho jednotlivé aspekty. Priblížime jeho význam v marketingu. Poukážeme na rozdiel medzi marketingovým výskumom a výskumom trhu.
Druhú časť diplomovej práce tvorí samotná organizácia výskumu trhu a jej etapy. Informačné zdroje a rôzne možnosti dopytovania sa respondentov.
Poslednú časť je aplikačná časť a tvorí ju samotná organizácia výskumu kozmetického trhu a kozmetických výrobkov pre firmu Marionnaud Parfumeries.