Všeobecné otázky predprimárneho vzdelávania: poslanie a funkcie predprimárneho vzdelávania, vzťah medzi rodinou výchovou a predprimárnym vzdelávaním, význam predprimárneho vzdelávania v socializácii a enkulturácii jedinca, primárna a sekundárna socializácia.
- Vzťah medzi rodinnou výchovou a predprimárnym vzdelávaním
- Význam predprimárneho vzdelávania v socializácii a enkulturácii jedinca
Úloha učiteľa v predprimárnom vzdelávaní. Nevyhnutné znalosti a schopnosti učiteľa. Proces výučby v MŠ ako interakcia medzi učiteľom, žiakom a vzdelávacím obsahom.
Kurikulum pre predprimárne vzdelávanie. Jednoúrovňové a dvojúrovňové kurikulum.
Organizačné formy výučby v MŠ: Individuálna výučba, hromadná a frontálna výučba, individualizovaná výučba, projektová výučba, diferencovaná výučba, skupinová a kooperatívna výučba, tímová výučba, otvorené vyučovanie.
Vzdelávacie stratégie (priama výučba, výskumne orientovaná stratégia učenia, učenie prostredníctvom diskusie, učenie priamou manipuláciou, učenie prostredníctvom informačných a audiovizuálnych technológií)